Ending av rutiner og masse bilder fra dagens tur.

Jeg føler meg heldig!.

Den siste uken sklei døgnrytmen helt ut og det ble lange slitsomme kvelder. Treåringen sovnet midt på dagen, var full av energi og det ble aldri ro i huset. Jeg bestemte meg i går for å snu dette så vi ikke blir gale av denne karantenetiden. Tidlig opp, ut for å aktivisere kropp og hode så inn for mat, kos og kvelden.

Jeg føler meg Heldig med stor H!. For vi har en privat hyttetomt i Marka og den grenser helt til boligtomt som jeg benytter i dag. Her kan jeg gå tur med barn og hunder uten å tenke på å se etter andre folk. Vi har mulighet til å aktivisere oss uten redsel for smitte. Det er det ikke alle som har og jeg takke familien for å ha beholdt denne tomten i så mange år for den brukes godt nå.

Som dere så på bildene har jeg Casper, Molly og Luca kost oss på tur i dag. Vi har en fin bålplass her, og jaggu fikk vi grillet noen pølser og leita etter dinosaurer i lyngen. Casper var høyt og lavt, hjelpsom men også litt i veien for mor da jeg skulle lage bål, haha. Han kastet på alt han fant, noe som drepte bålet 2 ganger før jeg fikk ordentlig fyr i de halv fuktige vedkubbene jeg tok med meg i sekken hjemme fra.

Sola var nydelig!. Hundene lekte og løp rundt oss. Det føles veldig godt å komme opp dit, for der har jeg mye fine minner fra som barn. Min mamma tok alltid med seg meg, storesøsteren min og våre to hunder opp dit for å leke og spise når jeg var liten jente. Det er ett perfekt klatre-tre like ved bålplassen så jeg husker at jeg elsket å jobbe meg opp og frem der for å se langt utover skogen. Nå er Casper så liten men med tiden så skal han også få gleden av å føle seg som en oppdager i toppen av det fine treet.

Det føles godt å kunne dele mine minner med barnet mitt på denne måten. Det blir som å leve om igjen og se det gjennom hans øyne på nytt. Det kan hende han ikke syns det er noe stas og glemmer det like fort som opplevelsen. Men jeg er sikker på at han vil tenke tilbake på det med et smil når jeg er gammel og grå, og han har egne barn han må aktivisere og få ut av huset. Jeg prøver å gjøre det spennende når vi skal på Eventyr, fantasien får løpe løpsk og i dag leita vi etter dinosaurer. Vi lyttet til bakken for å høre om det var tramping, så etter egg og midt i leken fant vi en haug med hare bæsj. Da snudde jakten seg om til noe realistisk og vi prøve å finne mer spor av hare, rev, elg og rådyr. Små ting i hverdagen til barna er viktig, uansett om det er krise eller vanlige tilstander.

Når vi kom hjem etter turen var det bare en ting å gjøre!. Legge tur klær ute og hoppe i dusjen for å fjerne bållukt. Jeg tror vi bruke en time i det varme vannet før vi kastet oss ned i senga og satt på en film. Casper sovnet rundt 19:45 og jeg håper han sover rundt!. For de andre dagene har legge tid dratt seg ut til 23:00 tiden.

Jeg fikk i hvert fall litt tid å skrive litt, blogge og dele annet på Instagram, facebook og snap. For de som ikke følger meg der og er nyskjerrig så er det link på toppen av siden min og de tar deg rett inn på andre plattformer. Jeg har en blogg instagram knyttet til denne siden og en Dj-profil rettet mot musikk og annet. Den siste heter (Rubiloken). Koselig om du blir med over på de også.

Nå er det bare en ting å gjøre, publisere dette innlegger og kaste seg over en nyvasket kleshaug som skal henges opp, rydde kjøkkenbenken og finne frem en film eller serie om jeg orker før øynene lukkes for i dag.

Jeg håper du har fått noe uten av dagen din og satte pris på litt bilder og koselig mimring sammen meg.